PISA i form af OECDs årlige ”ranking” af verdens skolesystemer står i Tyskland, som i Danmark, højt på den
tysk pædagogiske dagsorden. Det hænger i Tyskland sammen med, at landet gennem de sidste undersøgelser har
klaret sig relativt dårligt, og som i Danmark trækker det spor ind i den politiske verden.
Netop PISA har betydet øget fokus på, hvordan skolen kan styrke sit arbejde med de vanskelige elever og her
gøre en forskel. I oktober 2003 tog Pädagogik fat på, hvorledes man løfter alle elevers faglige niveau i klassen
med temaet ”Problemschüler” – vanskelige elever - og artiklerne omhandler blandt andet ”Ti kendetegn for en
god undervisning”. Teserne er et resultat af et forskningsprojekt ved Carl von Ossietzky Universität i
Oldenburg.
Kilde: Michael Schelde, Ph.d. & M.A.
Læs mere om Oldenburg dekalogen
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar